Monday 30 June 2014

Puasa

Assalamualaikum :')

Alhamdulillah dah masuk hari ke tiga kita berpuasa :) aku nak citer pasal pengalaman puasa aku masa kecik kecik dulu . aku sendiri tak hingat bila aku start puasa penuh tapi aku ingat sampai sekarang mak aku punya marah bila dapat tau aku tak puasa perghhh pestime weh nengok mak aku tegas terhadap diri ku ini. masa tu aku mana ada adik lagi merasa jugak la aku jadik bongsu selama sepulohtahon . so masa main2 dengan kekawan aku dorg tu biasa lah ada yang tak puasa makan jajan twistis cheese depan aku pastu makan eskem malaysia tu ko mampu ke nak tahan weh pastu aku terserempak dengan kakak aku time tu la aku merayu buat muka macam usus tercabut mintak izin nak puasa setengah hari padahal aku tak tahan nengok kekawan aku tu ha cis!

Masa nak berbuka tu mak aku ada beli ayam percik. kakak aku saje la bg tau mak aku yg aku tak puasa pastu mak aku naik hantu terus kena denda tak boleh makan skali . makan masa lepas dorg habis makan aku duduk la dalam bilik lobang idong kat tepi pintu hambek bau ahahahaha sedihhh. masa dorg baru berbuka mak aku panggil makan . terloncat aku depan makanan hewhewhew sekejap bebenor dendanya mak aku kasik kuikuikuitapi lepas pade tu memang puasa penuh kot ehehehe

Masa kecik kalau pegi bazar ramadhan mesti carik popia, kuih buah melaka atau badak berendam . sekarang ni tak teringin dah semua tu sebab mak aku meniaga kat bazar ari2 menghadap makanan tu smua . air jelah aku carik sekarang .ayam percik ke kepak ayam madu ke aku jeling2 je :p

Sebelum terlupa aku nak ucap kan selamat menyambut bulan ramadhan dan selamat berpuasa semoga bulan yang mulia ni kita dapat collect pahala bebanyak mihmihmih aku mintak maaf kalau ada silap dan salah kat korang semua . yang buruk datang dari diriku ini yang baik semua dari Allah :)


No comments:

Post a Comment