Tuesday 2 September 2014

Symptoms of Pregnancy

Assalamualaikum... :')

Hai korang hari ni aku nak cerita pasal symptoms sebelum aku tahu aku pregnant kot kot korang ada mengalami symptoms macam aku ni hati2 lah dalam setiap aktiviti dan diet seharian korang heeee :)

Missed Period
- Period aku memang akan datang on time . sampaikan husband aku dah boleh agak setiap bulan bila aku  akan period. tapi kadang2 dia lewat / awal sehari dua. aku pernah lewat period 19hari bila check -ve. dah perasan pregnant masa tu . so masa period aku lewat seminggu ni aku tak perasan pun yang sebenarnya memang ada lil khalifah dalam rahim aku subhanAllah :')

Buang Angin
- Aku sendiri pelik apesal badan aku ni asik nak keluarkan angin. sendawa . kentut . haihhh bila berjalan tuh main nak keluar je kentut ni tau. tak boleh cover langsung sampai kan bila terserempak dengan orang aku siap berhenti tahan nafas sebab takut terkentut orang dengar titewww maluuuu T_T kalau depan suami main lepas je mihmihmih

Vaginal Discharge
- Okey yang ni perempuan punya stuff yang kene ambil tahu sangat2 sebab mana tau kita sakit ke kan . part yang ni memang aku pelik sangat sangat sebab nya selama ni aku tak pernah ada masalah keputihan tau sampaikan aku kene kerap pakai panty liner dan kerap tukar sebab rasa basah je sepanjang masa. keputihan ni memang luar biasa lah pada aku . sampai rasa tak selesa. bila google kata normal during pregnancy . OMG masa tu aku tak tau pun aku tengah pregnant mihmihmih

Malas
- Part yang ni suami tak perasan pun sebab bagi dia normal tengok aku banyak tido miahahahah tapi bagi aku, aku jelah perasan sebab aku buat keje sikit pastu baring 2-3 jam pastu sambung balik buat keje rumah. kekadang rumah sampai tak bersapu aku punya malas level 200% kot haihhh nak masak pun alahaiiiiii beli jelah kat bazar sebab masa ni bulan ramadhan beheheheh tahun ni pulak tahun yang paling sikit aku ambil tempahan biskut raya ekekekeke

Demam + Asthma
- Aku ni jarang kene demam tapi masa puasa tu seminggu jugak aku demam pastu bila demam aku batuk2 bila dah batuk tuh siap sedia lah asthma mesti singgah punya . sampai satu tahap aku asthma pun g keje jugak sudah nya pepagi kene g klinik ambik oxygen. lepas tu doc suruh aku balik sebab kene rehat tapi aku keje jugak lah sebab aku fikir banyak benda aku kene submit. aku sendiri pelik sebenarnya apakah punca aku demam masa tu. kalau asthma aku tak pelik sebab dah biasa kene attack T_T


ni jelah kot symptoms yang aku perasan masa sebelum dapat tahu aku pregnant heee Alhamdulillah tak de la yang teruk2 sangat kan tapi setengah orang cakap kalau kita dapat tahu kita pregnant baru sickness tu datang serang beeheheheh



No comments:

Post a Comment