Sunday 22 March 2015

Kandungan 39 Minggu Masih Tiada Tanda



Assalamualaikum…

Alhamdulillah sekarang ni usia kandungan dah pun masuk 39minggu dan anytime je baby boleh keluar ye sayang buat masa ni takde sebarang tanda lagi la yang keluar …. Semua dah ready tinggal nak tunggu baby keluar je ni heee excited, cuak semua ada tau… ayah dia ko jangan cakap lah kan gabra je kalau aku panggil nama dia. Takut nau tanda dah keluar -.-! bila aku kat dapur ada barang jatuh cecepat lah dia g dapur tengok ape benda yang jatuh hahahhaha sabor jelah…

Sekarang ni aku masih bekerja seperti biasa. Naik bas macam biasa, naik monorail macam biasa Cuma kalau ayah baby cuti dia akan hantar dan ambil daku kat office. Kalau hari2 tu mmg tak boleh lah kan sebab ayah baby ni keje pun aku memang faham… tak boleh macam orang lain hari2 berhantar sobs . tak pe baby, kite exercise sesame okey hee. Lepastu battery H/P pun ayah baby pesan sentiasa kene full, credit sentiasa kene ada dan tidak expired then jangan silent H/P sebab nya aku ni bukan selalu pegang H/P pun…selalu kalau ayah baby call kene banyak kali baru aku perasan ekekek marah je dia pastu kite muncungkan mulut macam mulut itik sebabnya kene bebel :p

Sekarang ni semua blog orang aku terjah sebab nak baca pengalaman dorg…disamping tu banyak ilmu yg boleh dapat untuk persediaan masa depan hikhikhik google sana google sini tu jelah keje aku kat rumah… sekarang ni apa yang aku rasa dan alami ?

Perut mengeras – aku tak tau nk cakap lah perut ni mcm mna rasa dia mengeras sebab perut aku tak padat mcm orang lain. Doc pun ckp baby banyak ruang lagi. Tapi last scan baby dah 2.8kg phewwww Cuma lately ni aku rasa macam terkejut jugak mcm rasa keras tapi belah kanan je…

Bengkak kaki – kaki aku bengkak dengan jayanya terutamanya bila balik keje . mybe banyak sangat berjalan kot.

Sakit celah kang2 – yang ni memang sejak usia kandungan masuk 36weeks dah terasa. Bila tidur nak tukar dari kanan ke kiri memang sakit sangat . lepastu kalau nak bangun g toilet memang payah sikit dah dapat bangun dari katil jalan pun terkang2. orang kata sebab baby dah masuk laluan. Bagus lah kan heee


Keputihan – yang ni memang ade je dari hari tu . sekarang ni memang pakai pencuci je lah dgn kene selalu tukar panty liner.

Kuat makan benda manis – mmg suka sangat makan benda manis2 kek, chocolate, ice cream pastu desert ke kuih ke… aku perasan sejak pregnant ni aku tak suka sangat makan asam. Kalau nak masam pun aku minum air oren ke air yogurt ke air vitagen ke cm ttu jelah…

No comments:

Post a Comment