Tuesday 23 April 2013

Bila Nia Berbicara


Assalamualaikum … hai  :’)

Kita sering kali diberitahu oleh orang sekeliling kita bahawa kita akan mengenali perangai pasangan kita selepas berkahwin . ada betulnya . sama ada ianya positif atau negative kita harus menerima pasangan kita dengan ikhlas . tidak semua insan sempurna :’). Sesetangah orang dia akan mencari pasangan yang kacak / kaya / baik / kuat agama / romantic / suka bagi bunga / suka belanja pizza dll  LOL :p

Suami saya memang tak kan tunjuk romantic ke hapa ke depan public . dia cakap dia malu . saya pun pelik jugak kenapa dia malu ? saya ni tak cantik kot ? *menangis sentap haha !

Pada saya sebelum berkahwin, saya hanya melihat bagai mana dia melayan keluarga dia terutama EMAK nya :p . dia pernah beritahu saya bahawa jangan sesekali meninggi suara dan melawan cakap orang tua kerana dia tak pernah buat macam tu ! fuyooooo !!! yelah dia kan dah tua umo 24 , saya pula budak belom habis sekolah umo 17 . redha la berkawan dengan orang tua ni -.-!


Seronok kawin muda ni sebenarnya . saya tak terkejut jika ada orang bertanya pada saya

a)best ke kawin awal ?
b) susah tau kawin muda ni nak kene buat itu ini , tak boleh pegi sana sini…
c)tak enjoy la hidopp kalau kawin awal
d)ko reti ke nak layan suami
e)kene bangun pagi2, kemas rumah, masak, buat semua kerja rumah eiii rimas !


jawapan saya  :

a)      best la kawin . Alhamdulillah seronot sangatt hawihawi (hari2) kite jumpe suami . dulu seminggu sekali   jew tu pn g kedai mamak ukay perdana je pas tu dia anta kite balik . sekarang kua sama2 balik sama2 uihhhh mane nak dapat hoiii gembira kot !!!! hehehehe
b)      Alhamdulillah setakat ni suami bagi saya keluar dengan kawan2 lagi sebab dia percaya saya boleh jaga diri , jaga maruah , nama keluarga huhu :p
c)      Alhamdulillah saya enjoy sangat . berfoya2 di kedai makan dengan suami balik tengah2 malam … suami yang tanggung kita dari A sampai Z hoi ! ko kawen la sekarang . best tahu ?!!! heeee :p
d)      Macam mana kita jaga keluarga kita, macam tu jugak la kita jaga rumah tangga kita layan jela bukan susah pon ! layan bf ko reti layan suami ko tak reti ? apakah ??? layan suami dapat pahalaaaaaaaaa Allah sayangggggggg . best tak ? hehe
e)      So far kalau saya bangun lambat pun suami tak bising . dia sangat memahami saya . *terharuuuu :p . dah rumah kita memang la kene kemas. Tak kan nak kemas rumah jiran sebelah puloq ? kuasaa . pasal masak pulak memang saya tak biasa nk makan luar . tak suka tengok suami makan hasil air tangan orang lain . tapi sekali sekala kami makan kat kedai jugak . bukan tak pernah tapi jarang . nak rumah tangga bahagia tak adik2 ? rajin2 la jaga perut suami . dan jawapan terakhir ialah , saya ni malas bebeno nak bersenam keluarakan peluh mungkin sebab itu lah hikmah nya saya kemas rumah ni pun dah berpeluh2 macam bersenam . jantung sihat otak sihat keluarga bahagia  gitewwww 


         happy reading :')

No comments:

Post a Comment